Framgångsresan - så blev Ving bäst i klassen

onsdag 11 maj 2011 12:00-13:15, Odd Fellow-Huset Västra Trädgårdsgatan 11 A 11153 Stockholm
I över 50 år har Vingresor/Ving hamnat högst på listan med nöjdast kunder och starkast varumärke. Värdena i medarbetarundersökningarna är exceptionellt bra. Samtidigt är Thomas Cook Northern Europe – som Ving idag är en del av – världens mest lönsamma charterarrangör.

Hur bär man sig åt för att bygga ett företag som är långsiktigt roligt, utvecklande och lönsamt – både för medarbetare, kunder, partner och ägare? Finns det en framgångsformel som går att överföra till andra företag? Ja säger bl a Jan Carlzon, som är fostrad i Ving och tog med sina lärdomar till bl a SAS. Men vad lärde han och alla andra?

Vår klubbmedlem Annika Thunström berättar utifrån sin nya bok Framgångsresan hur man ser till att såväl företag som medarbetare får luft under vingarna. Hur man får människor att hitta sin inre motivation för att ständigt överträffa sig själva. Och hur man skapar lust och förmåga att ge sina kunder "de bästa veckorna på året".