Presentation av klubbens UF-projekt

onsdag 29 maj 2024 12:00-13:00, Odd Fellow Huset, Västra Trädgårdsgatan 11A, 11153 Stockholm, Sverige

Anmälan görs via SMS

Talare:

Organisatörer:
  • Dag Bengtsson

Nu på onsdag den 29 maj får vi besök av Kungsholmens gymnasium och Ung företagsamhet som berättar för oss om sitt UF-år och deras mot- och medgångar.

Hoppas verkligen att vi blir många i klubben som vill lyssna till dessa unga entreprenörers berättelser om att starta och driva företag under sitt sista gymnasieår.

Klubbens ”Draknäste”, som under gymnasieåret 2023-2024 mött 12 UF-företag, har fungerat som bollplank och bidragit med synpunkter och goda råd i samband med deras presentationer av sina affärsidéer och affärsplaner. Vi kommer att möta två av de 12 UF-företagen; ”Graduation Ring” och ”Studentskivan”.

UF-företagens lärare i entreprenörskap, Birgitta Rydell, kommer också att dela med sig av sina reflektioner på UF-året.

Varmt välkomna till ett spännande föredrag.

Medlemmar anmäler sig med SIFFRA genom att svara på SMS-inbjudan senast kl. 15.00 tisdagen 28/5. Ta gärna med en eller flera gäster. Om Du gör det så anmäl även Dina gäster.