Om cybersäkerhet - föredraget flyttat till 15 mars på grund av ovädret

onsdag 8 mars 2023 12:00-13:00, Odd Fellow Huset, Västra Trädgårdsgatan 11A, 11153 Stockholm, Sverige

Anmälan görs via SMS

Talare:

Lars Gezelius, VD på teknikbolaget Speja

Organisatörer:
  • Dag Bengtsson

Digitaliseringen av samhället har gjort cybersäkerhet till en aktuell fråga för nästan alla bolag. Det finns en utbredd uppfattning att små och medelstora bolag inte är så drabbade, men ett stort antal rapporter de senaste åren (inkl. från Företagarna) visar att denna grupp företag tvärtom är överrepresenterade som måltavlor. 1 av 10 bolag drabbas varje givet år, till mycket stora kostnader.

Lars Gezelius, VD på teknikbolaget Speja, kommer till oss och berättar om hur man skyddar sig och sitt företag mot utpressningsvirus.

Historiskt har det saknats effektiva skydd, men de senaste årens utveckling - främst inom AI - har skapat ett tekniskt språng som ändrar spelplanen. Vi ska prata om vad detta är och hur det fungerar i praktiken.

Varmt välkomna till ett spännande föredrag.

Medlemmar anmäler sig med SIFFRA genom att svara på SMS-inbjudan senast kl. 15.00 tisdag före klubbmötet. Ta gärna med en eller flera gäster. Om Du gör det så anmäl även Dina gäster.

Lars Gezelius, VD på teknikbolaget Speja